Strona główna
Promocja firmy turystycznej w Internecie – wskazówki

05.05.2023

Promocja firmy turystycznej w Internecie – wskazówki

Promocja firmy turystycznej w Internecie – wskazówki

Promowanie atrakcji turystycznych może być wyzwaniem, ponieważ nie sprzedajesz produktu, rzeczy, a wrażenie, jakie klient uzyska, gdy przyjedzie do Ciebie i z danej atrakcji skorzysta. Warto o tym pamiętać, planując działania promocyjne. Muszą one być pełne barwnych tekstów, przyciągających oko zdjęć i oddających rzeczywistość filmów. Dzięki temu klient łatwiej będzie mógł zdecydować, czy to atrakcja (lub nocleg), którą potrzebuje. Zobacz, jak możesz promować turystykę w Internecie.

Jak zaplanować promowanie atrakcji turystycznych w Internecie?

Rozpocznij od sprawdzenia, czy Twoje usługi są odpowiedniej jakości i na odpowiednim dla klienta poziomie. Jedną z najgorszych rzeczy, które możesz zrobić, to świadczyć niezadowalające klientów usługi na niskim poziomie.

Zastanów się nad szerszym kontekstem działalności. Może warto promować nie tylko własną działalność, ale również najważniejsze atrakcje regionu? Może to nowa możliwość nawiązania współpracy i wzajemnego promowania w sieci?

Zapoznaj się z możliwościami promocji i dopasuj je do Twojej grupy docelowej.

Załóż stronę internetową. Dzięki niej możesz:

  • udostępniać informacje o Twojej atrakcji oraz okolicy,

  • kreować wizerunek i wzmacniać wiarygodność marki w sieci (a to szczególnie ważne, gdy chcesz, aby klient poświęcił swój czas, często podróżował wiele godzin, aby skorzystać z Twojej turystycznej atrakcji),

  • utrzymywać kontakt z klientami udostępniając informacje oraz formularze kontaktowe,

  • dać klientom całodobowy dostęp do zapoznania się z ofertą,

  • uzyskać statystyki ruchu na stronie i dane demograficzne odwiedzających, dzięki czemu poznasz grupę odbiorców,

  • tworzyć lepsze płatne kampanie reklamowe, dzięki wiadomościom, które dają statystyki na stronie www.

Jak można promować atrakcje turystyczne?

Kolejnymi, sprawdzonymi sposobami na promowanie turystyki są:

  • kampanie Google Ads,

  • prowadzenie wizytówki Google Moja Firma,

  • Social Media.

Google Ads to możliwość dotarcia do konkretnych osób, które są zainteresowane odwiedzeniem atrakcji turystycznej lub potrzebują noclegu. Możesz docierać do nich z pomocą linków sponsorowanych, banerów, reklamy produktowej i nie tylko. To również zwiększenie świadomości i promocja marki w Internecie.

Wizytówka Google to obowiązkowy element promocji firmy w sieci. Dzięki połączeniu z Google Maps klient z łatwością dotrze do Twojej atrakcji turystycznej. Co więcej, pozyska wszystkie niezbędne, podstawowe informacje o firmie (takie jak dane teleadresowe, godziny otwarcia czy opinie).

Social Media to ogrom możliwości dla marki turystycznej. Warto udostępniać zdjęcia, stories oraz rolki pokazujące Twoją atrakcję, bądź miejsce noclegowe. Możesz spróbować również postów typu porady podróżnicze, cykli związanych z lokalnymi, sąsiadującymi atrakcjami i wiele innych. Dzięki temu uzyskasz bardzo dobry kontakt z odbiorcami i zyskasz ich zaufanie oraz poznasz ich potrzeby.

Skuteczna promocja firmy w sieci powinna opierać się na eksponowaniu jej zalet w wielu miejscach w Internecie. Warto docierać do klientów różnymi ścieżkami. Sprawdź, które sposoby promocji będą najlepsze dla Twojej marki!