Strona główna
Jakie są zalety e-sklepu w branży usług remontowo-budowlanych?

05.05.2023

Jakie są zalety e-sklepu w branży usług remontowo-budowlanych?

Jakie są zalety e-sklepu w branży us�ług remontowo-budowlanych?

Promocja firmy w Internecie ma kluczowe znaczenie dla jej funkcjonowania. Pozwala ona między innymi na dotarcie do nowych klientów czy zbudowanie solidnej marki. Jeśli działasz w branży remontowo-budowlanej, promowanie Twojej firmy otwiera przed Tobą wiele nowych możliwości. Podstawą tego typu działań powinien być sklep internetowy, który zdecydowanie ułatwia sprzedaż produktów i świadczenie usług.

Dlaczego warto założyć własny e-commerce?

Zalet e-sklepów jest bardzo wiele. Można wymienić między innymi:

  • bardzo niskie koszty działalności (brak kosztów operacyjnych),

  • dostępność 24/7 (zarówno produktów, jak i informacji o firmie, które mogą być kluczowe przy wyborze artykułów/usług danej marki),

  • promocja firmy – dotarcie do wielu odbiorców, bez ograniczeń lokalizacyjnych (to ważne, jeśli oferujesz usługi budownalno-remontowe lub sprzedajesz produkty na dużym obszarze),

  • utrzymywanie relacji z klientami poprzez czaty, formularze kontaktowe, udostępnianie przydatnych klientowi informacji,

  • możliwość zwiększenia zysku dzięki sprzedaży wielokanałowej (ze względu na niskie koszty możesz udostępniać ofertę w wielu miejscach na przykład marketplace, portale aukcyjne itp.).

Jak sprawić, aby e-commerce odniósł sukces?

Jeśli zdecydujesz się na otwarcie sklepu internetowego, warto pamiętać o jego odpowiednim wypozycjonowaniu. Bez tego nie będzie się on wyświetlał wystarczająco wysoko w wynikach wyszukiwania, aby klienci mogli go odnaleźć.

Działania SEO to między innymi:

  • dobranie odpowiednich słów kluczowych, czyli fraz, które są związane z branżą remontowo-budowlaną oraz są często wyszukiwane przez użytkowników,

  • tworzenie wartościowych treści, które odpowiadają na pytania odbiorców i są wyczerpujące oraz bezbłędne i napisane językiem korzyści,

  • zoptymalizowanie techniczne (m.in. responsywność, czyli możliwość poprawnego otwarcia strony www zarówno na komputerach, jak i smartfonach, szybkość ładowania, certyfikat bezpieczeństwa SSL, poprawne meta dane, mapa strony, proste adresy URL itp.)

  • działania poza stroną www – linkowanie zewnętrzne do związanych z branżą remontowo-budowlaną forów, portali, artykułów sponsorowanych, stron partnerów biznesowych itp.

Pozycjonowanie strony to jedna z form promocji marki w Internecie, która będzie niezbędna dla każdego e-commerce.

Jak dodatkowo można promować e-sklep remontowo-budowlany?

Dodatkowe sposoby promocji firmy w Internecie, jakie możesz użyć, aby zapewnić sobie lepsze wyniki, to:

  • kampanie Google Ads,

  • wizytówka Google Moja Firma,

  • Social Media,

  • E-mail Marketing.

Google Ads to system płatnych reklam, które również mogą zapewnić pierwsze miejsca w wyszukiwaniach. Możesz również skorzystać z promowania produktowego, linków sponsorowanych, czy banerów. Dzięki temu dotrzesz do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą.

Wizytówka Google Moja firma to możliwość przekazania podstawowych informacji o firmie (adres, numery telefonów, opinie, godziny otwarcia itp.). To również wzmocnienie pozycjonowania i wizerunku firmy.

E-mail Marketing to z kolei dobry sposób, aby domykać sprzedaż (przypominać o nie opłaconych zamówieniach) czy proponować różnego rodzaju rabaty.

Social Media to obowiązkowe miejsce dla wielu firm. Jest to możliwość zyskania ogromnej liczby odbiorców i poznania ich potrzeb.

Skuteczna promocja w Internecie wiążę się z wykorzystaniem wielu jej sposobów. Rozpocznij od e-sklepu i zacznij działać w Internecie!