Strona główna
Jak docierać z usługami gastronomicznymi do klientów w sieci?

05.05.2023

Jak docierać z usługami gastronomicznymi do klientów w sieci?

Jak docierać z usługami gastronomicznymi do klientów w sieci?

Dotarcie do klientów w branży gastronomicznej może nie być proste. Aby zbudować renomę i wizerunek, który przyciągnie klientów do lokalu, trzeba działać wielokanałowo. Możesz zdecydować się na internetową promocję lokalną lub bez ograniczeń. Zastanów się, kto jest odbiorcą Twoich usług, jacy ludzie najczęściej przychodzą do Twojego lokalu gastronomicznego. Gdy już wyznaczysz swoją grupę docelową, sprawdź, jak możesz do niej dotrzeć.

Jak promować usługi gastronomiczne?

Opcji promowania restauracji/kawiarni/barów i innych lokali gastronomicznych jest bardzo wiele. Możesz zacząć od promowania lokalnego, wśród pobliskich mieszkańców. Możesz też sprzedawać potrawy online z pomocą e-sklepu/strony internetowej.

Firma w sieci może promować się poprzez:

  • pozycjonowanie (SEO),

  • Google Ads,

  • prowadzenie wizytówki Google Moja Firma,

  • Social Media.

W zależności, od wybranej grupy odbiorcy i specyfiki działalności możesz wybrać którąś z tych opcji, a najlepiej połączyć kilka z nich.

Od czego zacząć promowanie gastronomii?

Pierwszym krokiem, jaki warto wykonać w procesie reklamy i promocji w Internecie lokalu gastronomicznego, to założenie strony internetowej.

Strona internetowa ma kilka celów, takich jak:

  • reklamowy – działania on site zastosowane na stronie poprawiają wyniki wyszukiwania, mogą też do niej odsyłać reklamy ze wszystkich innych źródeł reklamowych jak Google Ads czy reklamy w social mediach,

  • informacyjny – zapewniają klientom dostęp do informacji o ofercie, danych lokalizacyjnych i kontaktowych, a także wszelkich wydarzeniach i promocjach w tym miejscu,

  • wizerunkowy – stanowi wizytówkę restauracji, przedstawia jej charakter dzięki zdjęciom i tekstom.

Aby mogła je spełniać, warto postawić na wcześniej wspomniane pozycjonowanie.

Pozycjonowanie to zbiór działań, które mają sprawić, że strona będzie wyświetlała się wyżej w wynikach wyszukiwania. Między innymi mogą to być:

  • słowa kluczowe, odpowiednio wybrane, popularne wśród wyszukiwań użytkowników i związane z gastronomią,

  • treści przedstawione w wartościowy sposób, odpowiadające na potencjalne pytania odbiorców w sposób wyczerpujący i udzielające pełnej informacji,

  • techniczna optymalizacja witryny (zadbanie o szybkość ładowania, proste adresy URL, responsywność, bezpieczeństwo, prawidłowe meta dane, mapę strony itp.),

  • wartościowe linkowanie zewnętrzne to związanych z gastronomią portali, forów, artykułów sponsorowanych, stron partnerów itp.

Jeśli nie możesz czekać na efekty kilka tygodni, skorzystaj z pozycjonowania płatnego (Google Ads). Dzięki Google Ads możesz również skorzystać z takich form reklamy jak linki sponsorowane, czy banery. W ten sposób docierasz z reklamą do konkretnych osób, które będą zainteresowane przyjściem do Twojego lokalu i skorzystaniem z usług gastronomicznych i zwiększasz świadomość marki. Pod kontrolą masz zarówno efekty kampanii, jak i jej koszty.

Promowanie gastronomii – na które formy reklamy warto się zdecydować?

Wizytówka Google Moja Firma to niemal obowiązek dla każdej restauracji, baru czy kawiarni. Dzięki niej klienci dowiedzą się z łatwością o godzinach otwarcia, danych teleadresowych (na przykład w celu zrobienia rezerwacji), opiniach i bez problemu trafią do Twojego lokalu (z pomocą Google Maps). To również dodatkowe wsparcie dla SEO i zwiększania świadomości marki.

Warto zainwestować również w prowadzenie ciekawych profili w Social Mediach. To najprostsza forma kontaktu z odbiorcami i możliwość poznania ich potrzeb. To także wiele możliwości, takich jak używanie linków, memów, filmów, tworzenie wydarzeń, quizów i innych.

Na profilach warto udostępniać zdjęcia dań z menu, ciekawostki o jedzeniu i danym miejscu, treści angażujące odbiorców (quizy, ankiety, pytania otwarte). Te działania wpływają na kreowanie pozytywnego wizerunku firmy.

Twoja firma w sieci powinna wykorzystywać wybrane sposoby promocji, aby odnieść sukces i przyciągnąć wielu klientów.